Woensdag 17 augustus 2016, terug naar Zuid-Afrika, Hluweluwe.

17 augustus 2016 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

Mitchell en ik hebben prima geslapen, Guus en Damian minder. We zitten nu in het midden van Swaziland en zullen vandaag naar onze volgende bestemming rijden welke weer in Zuid Afrika ligt. Swaziland is ongeveer zo groot als de helft van Nederland.Na het ontbijt rond 10 uur bezoeken we nog wat winkeltjes. Mitchell wil graag een afrikaans trommeltje als souvenir en we vinden een mooie, hij is helemaal blij. We kopen ook nog een mok en wat magneetjes en vervolgen onze weg door Swaziland.  De wegen zijn nog steeds prima en we tuffen lekker verder. Nog steeds redelijk veel koeien, ezels en geiten langs de weg dus het blijft oppassen geblazen. Dan moet ik ineens aan de kant. Ik had inderdaad een flits gezien en vrees dat ik waarschijnlijk te hard gereden heb. Een politieagent vraagt mij inderdaad uit te stappen en ik moet de foto bekijken. Ik reed 67 km waar ik 60 km mocht rijden dus dat wordt betalen. Ik krijg een boete van 60 rand, wel 4 Euro , meteen afrekenen graag. Dit zal waarschijnlijk de laagste boete zijn die ik ooit zal krijgen. Als we stoppen om naar toilet te gaan worden we belaagd door 2 jochies die kettingen verkopen. In de eerste instantie zeg ik nee maar als ze nog steeds bij de auto staan als we terugkomen koop ik er toch maar een.  Zo worden ook de jongens er weer even op gewezen dat niet elk kind een super leven heeft zoals zij dat hebben. We verlaten Swaziland na een paar uur snel en zonder problemen.  Als we in Hluweluwe aankomen doen we nog wat boodschappen en we rijden weer over de zoveelste hobbelweg naar Gooderson bushlandlodge waar we 2 nachten zullen blijven.We genieten met een wijntje van het zicht op zwembad en restaurant. We gaan ook nog even kijken op het viewing deck waar we de maan langzaam op zien komen. Een paar vogels vliegen af en aan, impala's, zebra's en een wildebeest die we in de verte zien laten ons weer van dit prachtige land genieten. Het is pikkedonker als ik dit verhaal schrijf. Ik hoor bijna niets en zie alleen lichtjes in het restaurant.  Zelfs de muggen laten me vandaag met rust en de maan boven onze kamer is adembenemend mooi. We krijgen een 3 gangen menu in het restaurant en daarbij uitleg over de bush babies die ook altijd s avonds fruit komen eten. Ze eten trouwens ook kleine hagedisjes en andere insecten.De bushbaby die wij vanavond zien is een beetje schuw. Ook hier in Gooderson bush lodge zijn de mensen weer zeer vriendelijk, heeft de lodge een prachtige ligging en scharrelen er weer overal dieren in het rond dus wij zijn weer dik tevreden.