Woensdag 10 augustus 2016, self drive krugerpark

10 augustus 2016 - Kruger National Park, Zuid-Afrika

Vandaag lijkt voor mij wel een werkdag, we staan om 5 uur op. Het is nog donker als we rond half 6 richting het Krugerpark rijden. We kopen een entreekaart en gaan op pad. Ik heb zelf een route uitgestippeld maar geen idee of dit haalbaar is. Bij de ingang staat een bord waar de big 5 gespot is die dag dus we gaan die richting op. Al gauw blijkt dat de S wegen ongeasvalteerde wegen zijn en wij kunnen met onze auto daar echt niet sneller op dan 20 km per uur willen we niet dat de auto straks uit elkaar valt. Het Krugerpark omvat een lengte van 380 km en is 60 km breed dus je kunt je voorstellen dat we maar een heel klein stukje zullen zien en mazzel moeten hebben met elk dier dat we zullen aantreffen. Omdat de S wegen te lang zullen duren korten we de route in. In het begin gaat het spotten moeizaam,  een paar impala's en wat apen en een zwijn is waar we het in de eerste instantie mee moeten doen.  Als we een zijloop ingaan hebben we meer geluk, we treffen een olifanten bull. Op zo'n 10 meter afstand bewonderen wij zijn gedrag in zijn eigen omgeving. We ontbijten in het labata rest camp met prachtig uitzicht op een savanne. We rijden weer hobbelend via een S weg verder en genieten van de prachtige omgeving en de dieren ook al zijn het er nog niet heel erg veel. De meeste antilopen die we tegenkomen zijn de impala's. Totdat we bij olifant camp aankomen treffen we eigelijk steeds maar enkele dieren maar wat we daar aantreffen maakt heel veel goed. Een fenomenaal uitzicht tot zover het oog reikt. We zien er  in korte tijd zeker 3 kuddes olifanten met jongen de rivier overtrekken, spotten 7 rennende giraffen,  watervogels, roofvogels en nijlpaarden. Als je dit aanschouwt besef je pas dat je vooral hier onderdeel uitmaakt van een fantastisch dierenrijk. Op de terugweg komen we weer een aantal groepen impala's, apen, koedoes, buffels en olifanten tegen. We hebben helaas dus geen leeuwen en andere roofdieren gezien maar wie weet gaat dat nog komen. We hebben een indrukwekkende safari achter de rug en thuis hebben we nog een heerlijke braai in elkaar geflanst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade