Dinsdag 9 augustus 2016, olifant river safari.

9 augustus 2016 - Olifants River Settlement, Zuid-Afrika

Vanochtend word ik gewekt door iets wat over ons dak loopt. Als ik ga kijken zie ik niets maar tref wel een spin van 3 cm bij de deur, ok we zitten echt in de bush bush. Guus mijn dappere held gaat even nadat hij wakker is het ijskoude zwembad in wat zelfs voor waterrat Mitchell geen optie is. Daarna in de hottub die is nog niet opgewarmd maar bubbelt lekker. We genieten de ochtend van ons huis het is heerlijk, zon met een windje erbij. Op onze muur zien we een wandelende tak, hij blijft roerloos zitten en voelt zacht aan volgens Mitchell. In de middag gaat weer eerst op zoek naar de bank we moeten hier cash betalen en hadden niet genoeg bij ons. Gelukkig is vandaag betalen geen probleem, wat een goede service. We vinden gauw een winkelcentrum met de bank en hierna rijden we naar Olifant river. Onderweg trotseren we wederom vreselijk onbegaanbare wegen dus we denken bijna dat dit wellicht niet de juiste weg is.  We komen een groep apen tegen en als we een afslag nemen komen we inderdaad een bord met wilde dieren tegen met de waarschuwing niet uit te stappen. De weg rijdt iets omhoog en we spotten tussen de bomen een giraf. Deze hadden we niet verwacht. Als we boven komen zien we de olifant river beneden liggen maar de weg stopt. Blijkt dat we deze afslag niet hadden moeten nemen. Een vriendelijke meneer wijst ons de juiste weg. Net 5 minuten voor vertrek komen we aan voor de boot vertrekt.   Ruim 2 uur varen we langs de oevers en spotten wilde dieren.  We spotten onze eerste van de big 5, de buffel, verder impala 's,  krokodillen, nijlpaarden 1dode en 2 levenden en een grote hagedis. Al met al een prima vangst  voor de eerste dag. Als schuddend en hobbelend keren we terug naar het dorp en eten wat bij buffelo grill, hoe toepasselijk. Thuis gaan we nog even de jacuzzi in en op tijd erin want  morgen gaan heel vroeg op....