Maandag 8 augustus 2016, op weg naar het Krugerpark

8 augustus 2016 - Pretoria, Zuid-Afrika

Wederom zeer goed geslapen, alhoewel het hier 's nachts superkoud is. Maar ook in Afrika hebben ze dikke dekens dus dat was heerlijk. De combinatie van langsrazende auto's en zingende vogels herinnert ons eraan dat we echt nog wel in de stad zitten. Rond 7 uur worden we wakker. We hebben een reis van 5 uur voor de boeg dus dat wordt op tijd ontbijten. Het ontbijt is prima, een Engels ontbijt met eieren,  sunny side up. Rond 9.15 uur vertrekken we richting Pharlaborwa. Onze zelfgeinstaleerde tomtom laat ons door een foutje ( van ons zelf )  een beetje in de steek en we rijden de verkeerde kant op. Nadat deze fout herstelt is verloopt de reis zeer voorspoedig. Het begint met  een dorre omgeving.  Het is tenslotte winter dat betekent geen regen dus dorre gebieden. Het verschil tussen de eerste en derde wereld in onderweg duidelijk zichtbaar. Mensen met prachtig gebouwde huizen van steen wonen hier letterlijk pal naast mensen met huizen gebouwd met golfplaten.  Onderweg komen de we een zoveelste bermbrand tegen, aangestoken of niet het veroorzaakt een grote rookontwikkeling waar ik mij moedig doorheen begeef. Het aantal dieren onderweg valt mij naar Afrikaanse maatstaven een beetje tegen; een struisvogel, wat bruine en wat zwarte antilopen soorten in een groepje bij elkaar. Geen vetpot dus maar daar gaat ongetwijfeld verandering  in komen. Rond 4 uur komen we aan in Pharlaborwa een plaatje gelegen aan een ingang van het Krugerpark.  We doen boodschappen bij de plaatselijke spar want we slapen de komende nachten in een zelfcatering huis. Over een bijna onbegaanbare weg begeven wij ons naar onze bestemming Normann safari lodge. In the middle of nowhere vlak naast het Krugerpark bevindt zich onze bestemming. Een lodge met meerdere onderkomen. Wij hebben een huis met zwembad en hot tube,  3 slaapkamers,  een dode leeuw op de grond, Afrikaanser kan bijna niet. De zon gaat inmiddels onder dus het zwembad is geen optie meer maar die hottub, SUPER! We willen braaien maar zijn helaas de kooltjes vergeten dus al het heerlijke vlees gaat hop in de pan. De wind ruist met genoegen om ons prachtige vakantiehuis, hier houden we het wel een paar dagen uit...