Donderdag 11 augustus 2016, Phelwana game reserve

11 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

We vertrekken rond half 10 uit Pharlaborwa. Als we langs het house van amarula komen besluiten we een kijkje te nemen. Voor degene die niet weten wat Amarula is dat is HET likeurtje van Zuid Afrika.  We krijgen een interessante film te zien over hoe amarula gemaakt wordt en natuurlijk mogen we proeven, heerlijk zo 's ochtends vroeg! We vervolgen onze route zuid langs het Krugerpark en komen in Hoedspruit. We doen wat boodschappen en vinden een nieuwe zonnebril voor Damian. Zijn vorige bril was namelijk een paar dagen geleden gesneuveld door een drukkie.  Drie kwartier later komen we aan op onze bestemming, phelwana game lodge. Deze lodge ligt in het selati private reserve en er zijn een stuk of 10 lodges en een paar tenten. We komen door een poort het resort binnen. Het eerste wat we zien is een giraf die graag voor ons poseert. Hier leven veel wilde dieren vrij in een omheinde omgeving. Zo kan je hier onder andere nijlpaarden, giraffen een luipaard en vele andere tegenkomen. We krijgen de do' s en don' 't te horen en dat een nijlpaard van alle dieren de meeste menselijke slachtoffers maakt van allemaal. We moeten dus vooral niet in hun buurt moet komen want ze kunnen nog heel hard rennen ook! Onze chalet ligt prachtig met een privé zwembadje maar deze is helaas weer megakoud. Toch wil Guus erin en nu noem ik hem een SUPER held. We krijgen een soort high tea met hapjes en koffie en thee. Tot het avondeten hangen we in alle rust op ons terras genietend van vogelgeluiden en wachtend op andere dieren die zin hebben ons een bezoekje te brengen. We krijgen ons diner geserveerd buiten rond een kampvuur. Beef en kip van de barbecue met wat salade en Afrikaanse gerecht maar ik persoonlijk vind het niet heel bijzonder. Toch heeft het sfeertje zo rond het kampvuur wel iets bijzonders. Het koelt snel af hier dus we gaan op tijd weer terug naar de chalet waar we de avond afsluiten met een borrel, spelletjes en een eng verhaal.