Vrydag 12 augustus 2016, bush walk en game drive

12 augustus 2016 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Als ik wakker word en de gordijnen openschuif zie ik een nyala met 2 jongen. Ze schrikken en gaan ervandoor. Een goed begin. We lopen om half 8 mee met de bush walk. Een heel informatieve wandeling waar we veel leuke weetjes te horen krijgen. Welke poep van welk dier is, dat de impala 4 magen heeft, met welke boomtakken je je tanden kunt poetsen en dat termietenheuvels warmte uitstralen als ze bewoond zijn. We kunnen vrij dicht bij een mannetjes giraf komen, maar de vrouwtjes zijn schuw en gaan zodra ze ons horen er rennend vandoor.  Wat een mooi gezicht is dat.  Na ons prima ontbijtje relaxen we bij onze chalet, lekker chillen op onze ligbedjes bij het zwembad. Na de high tea gaan we mee op de afternoon game drive. We rijden het reserve rond en ondanks de afwezigheid van roofdieren genieten we enorm. Er zijn wel wat roofdieren maar die zie je zelden. We maken toch wel iets unieks mee,  we zien een krokodil een gigantische vis vangen. De vis vecht letterlijk tussen leven en dood en een fish Eagle wacht om zijn kans te grijpen.  Even lijkt het er nog op dat de vis ontsnapt maar als de krokodil de vis de lucht ingooit en hem in het midden tussen zijn kaken klemt is het toch echt met de vis gebeurd. Een krokodil eet maar 1 keer per maand dus je begrijpt dat dit bijzonder is.  Om half 8 is het weer diner tijd. We krijgen een 3 gangen menu in het restaurant, ok maar wederom niet mijn cup of tea. Op safari gaan is verslavend, ik ben nu al benieuwd wat voor moois we verder zullen beleven...