Saterdag 13 augustus 2016, panorama route

13 augustus 2016 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Naast geweldige dieren heeft Zuid Afrika ook prachtige natuur. Vandaag rijden wij een stuk van de panoramaroute.  Het ontbijt dit keer aan tafel geserveerd  en is heerlijk. We vertrekken rond half 9 want we hebben een behoorlijke reis voor de boeg. Na een uur komen we in een bergachtig gebied, wat apen lopen hier en daar rond en de vergezichten zijn prachtig. Vanaf de 532 begint de panoramaroute,  een route met mooie uitzichten. We stoppen eerst bij de three rondacles, 3 afgetopte bergen. Toeristisch met allemaal kraampjes. Daarna naar bourkes potholes, prachtig uitgeslepen holes door draaiend water. Als laatste bezoeken we gods windows, een trap omhoog en wederom een plaatje voor het oog. Als we in graskop komen willen we pannekoeken eten bij harries. Het is alleen megadruk dus we besluiten niet te gaan. Gelukkig maar want als de telefoon uitgaat, hebben we moeite de n4 te vinden en komen we net voor donker bij marloth park. We halen brood voor morgenochtend en de sleutel bij het securityoffice. Die brengen ons bij het huisje leuk gelegen tussen de loslopende dieren. We eten wat bij het watergat restaurant en als we weer in het huisje komen gaat de wasmachine als eerste aan.