Ranthambore tiger reserve, 16 feb.2017

16 februari 2017 - Ranthambore National Park, India

Het is alweer donderdag. We zien zoveel dat ik nu al het idee heb dat we al 2 weken weg zijn. Het hotel waar we nu 2 nachten blijven is een prachtig hotel. Bij zonsopgang vertrekken we met een open truck naar het rhantambore tijger reservaat. Het is nog behoorlijk fris maar gelukkig krijgen we dekens mee. We rijden eerst door het stadje en al binnen een kwartier zijn we in het reservaat. Al schuddend en hobbelend rijden we verder. Onze gids denkt ons een mooie bijzondere vogel te laten zien en wijst naar de pauw langs de weg. Als wij vertellen dat wij deze ook in Nederland hebben kijkt hij wel een beetje beteuterd. We zien gewone herten die je ook bij ons op de veluwe ziet maar ook grotere soorten zoals de Sambar. Opeens denkt de gids een tijger te spotten en manouvreert zich achteruit en mijn angst voor afgronden wordt hier erg op de proef gesteld. Echt mijn hart zit in mijn keel en ik raak overstuur en ik ben erg blij als de chauffeur verder moet om het te spotten dier te volgen. Dan loopt er op een 100 meter afstand geen tijger maar een luipaard! De gids is superenthousiast, deze spot je hier  maar zelden. Verder zien we nog een jakhals, verschillende mooie vogels waaronder een gevlekte uil maar de tijger komen we niet tegen. We zijn wel weer een ervaring rijker.Na deze voor mij toch wel angstige belevenis hebben we de rest van de dag vrij. We zitten heerlijk bij het zwembad waar we de indrukken van de afgelopen dagen even verwerken. Na de lunch laat ik mezelf verwennen met een voetmassage, voel me erna weer herboren, ik kan er weer tegenaan. Voor het diner komt er een Indiaase voorstelling. De groep waar we mee reizen bestaat uit meerdere stellen op leeftijd een gezin van 8 met 4 kinderen en opa en oma, een moeder en dochter, 2 vriendinnen op leeftijd, 2 vriendinnen uit belgie , 2 vrienden en 2 vrijgezellen en wij. In totaal dus 28. Het is geen hele hechte club maar de meeste is wel aardig. Na het eten maken we nog een aanstaande bruiloft mee, een prachtige geklede bruidegom op een wit paard komt met een grote groep dansende mensen voorbij en om de paar minuutjes gaat er weer mooi vuurwerk de lucht in.We hebben onze batterij weer helemaal opgeladen vandaag en kijken uit naar het vervolg van deze reis.

1. Guus:
    16 februari 2017
    Wat een belevenis maar weer, veel plezier maar weer morgen Groetjes uit Opmeer