Maandag 22 augustus 2016, Durban, ushaka marine world en de pier van Umhlanga

22 augustus 2016 - Umhlanga, Zuid-Afrika

Het is de eerste dag in de vakantie dat we echt uit kunnen slapen en hier maken we gebruik van. We zitten midden in het centrum van Uhmlanga  en dat merken we direct. Je hoort de mensen en auto's buiten goed, iets wat we de afgelopen weken niet gemist hebben. Het weer heeft zich wel een beetje tegen ons gekeerd, het is droog maar er staat een harde wind wat een verschil met gisteren. We gaan naar usaka marine world. Op dit grote complex bevindt zich marine world, wet n wild (is ivm de winter gesloten) een winkelpromenade, kidsworld met speeltuinen en dangerous creatures. Wij bezoeken het laatste waar we prachtige reptielen kunnen bewonderen. Zeker de helft komt ook hier in Afrika voor maar ik ben blij dat ik ze nu alleen achter glas tegenkom. We kopen nog wat souvenirs en gaan terug naar Uhmlanga. Alhoewel Durban een grote stad is waar we veel zouden kunnen zien, is er afgeraden daar rond te touren als je niet weet waar je je bevindt. Het is net als Johannesburg een gevaarlijke stad op de verkeerde plekken en we willen onze geweldige vakantie niet laten bederven. In Uhmlanga lopen we naar de vuurtoren bij het strand en wandelen de pier op die pas in 2007 is gebouwd. Er staat volgens mij een windkracht 6 dus even een fotootje schieten en snel weer terug. Bij helder weer zie je hierop heel goed de skyline van Durban liggen achter de vuurtoren. We gaan voor het avondeten eten bij Hooters. De serveersters in hot pants, geen wilde dieren hier maar ' wilde ' meiden, weer eens iets anders om naar te kijken. We laten het ons wederom goed smaken. Het eten in Zuid Afrika is over het algemeen prima te noemen. Ook dit appartement is weer van dubbele gemakken voorzien met wasmachine, droger en vaatwasser dus daar maak ik graag gebruik van. Morgen gaan we weer terug richting Johannesburg maar we zullen een stop mak er nog in Winterton bij Drakensbergen.