Dinsdag 23 augustus 2016, naar Winterton, Drakensbergen

23 augustus 2016 - Winterton, Zuid-Afrika

We verlaten de kust om weer terug te rijden naar Johannesburg. Durban was het zuidelijkste punt waar we zouden komen nu gaan we weer door het binnenland naar het noorden terug.  We rijden door Durban en krijgen nog iets van het leven daar mee. Ook hier zie je goed het verschil tussen arm en rijk, mensen komen letterlijk bij het stoplicht bij je auto bedelen. We rijden door een mooi afwisselend gebied naar Winterton, gelegen bij Drakensbergen, bergketen in het midden van Zuid Afrika.  We komen aan bij spionkoplodge, een lodge met prachtig uitzicht en die wel iets weg heeft van een ranch. Wij hebben een oubollige huisje maar deze past bij de lokatie. We krijgen de mogelijkheid op spionkop reserve een gamedrive te doen met alistair, de zoon van de eigenaar en omdat dit de laatste kans  is gaan Guus en ik mee.  De jongens blijven bij de lodge in gezelschap van daisy de lodge hond. Ook in dit reserve geen roofdieren maar wel veel ander game waaronder een neushoorn met jong van ongeveer 3 maanden, drie jonge giraffen en ook veel oudere, zebra's en verder veel antilopen soorten al dan niet nieuw voor ons, weer te veel om allemaal op te  noemen. We passeren ook een dam hier kunnen we zien hoe droog het hier is ivm de lage stand van het water. Het rijden met een 4x4 hoge landrover over onherbergzame paden met wild om je heen en de ondergaande zon geeft je echt een Lion King gevoel.  Terug hebben we het behoorlijk koud. We zitten op 3700 meter hoogte en het koelt hier snel af als de zon ondergaat is. We krijgen een 4 gangen menu in het restaurant wat ok is en kruipen op tijd ons bedje in zodat we een beetje warm blijven...