7 juli van Lone pine via tioga pass naar Yosemite national park

7 juli 2014 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontbijtje met eigen gemaakte pannekoekjes vertrekken we uit Lone Pine. Vlakbij het hotel liggen de Alabama hills en we kunnen het niet laten een bezoekje te brengen. Buiten dat deze rotspartijen aboluut fantasierijk zijn, je ziet allerlei dieren, gaat ook onze radio weer werken, jippie, goede muziek en we horen een country liedje, alsof het zo heeft moeten zijn. We tanken en wassen onze auto op z'n amerikaans met hogedrukspuit en halen boodschappen en broodjes bij bakkerij erick schats een nederlandse bakker een begrip in bishop en gaan op weg naar Yosemity national park,ons 2e park. Via de tioga pass rijden we het park binnrn een hele mooie route. Bij het tenayalake eten we onze lunch op en genieten van de indrukken van dit prachtige park. Via het uitzichtpunt olmstread point rijden we door naar ons hotel, yosemite view lodge. We hebben een prachtige kamer aan de rivier. We zwemmen nog even en genieten daarna van een eigengemaakt buffet dineetje op ons balkonnetje aan de rivier en spotten onze eerste eekhoorntjes, life is great.