8 juli 2014 YOSEMITE vernall fall

8 juli 2014 - Yosemite Valley, Verenigde Staten

Vanochtend iets rustiger aangedaan. We hebben heerlijk geslapen waarschijnlijk doodop van alle indrukken. We gaan vandaag onze eerste trail lopen. Ik zoek een mooie uit en we  rijden binnen een half uur naar de parkeerplaats in de valley, een voordeel als je dicht bij de valley overnacht. Hier pakken we de schuttle bus en alles verloopt voorspoedig. We beginnen vol goede moet aan deze mooie wandeling. We nemen veel water mee want dat wordt geadviseerd. Het is ook hier ongeveer 30 graden maar je bent aardig in beweging. Tot aan de brug loopt het aardig omhoog en ondanks dat we het allemaal wel warm hebben klagen we niet. We spotten hier regelmatig eekhoorntjes en zien 2 hagedissen en een ree maar de welbegeerde beer die ik zo graag wil zien is in geen velden of wegen te bekennen. Op de brug krijgen we een eerste kijkje op de vernall fall. Er komt water naar beneden maar helaas veel minder dan voorgaande jaren. Dit komt omdat er minder sneeuw is gevallen dit jaar. Het begint heel even te regenen en als dit na 5 minuten stopt gaan we door. Vanaf hier beklimmen we een hoge stenen trap langs de waterval met prachtige ver, en dieptegezichten. Eerst denk ik halverwege terug te gaan omdat Guus hier met zijn hoogtevrees wel heel wat moet overwinnen, maar Damian wil door dus hup we gaan verder Na heel wat bloed, zweet en gelukkig geen tranen bereiken we de top en het uitzicht is dan ook adembenemend. Dit is dan ook  wel de meest spectaculaire, omhoogklimmrnde en angstoverwinnende wandeling die wij ooit gemaakt hebben. Ik hoop dat de foto's een beetjes een beeld geven van de enorme dieptes en hoogtes  die dit park te bieden heeft. Terug naar beneden gaat sneller maar blijft voor Guus zware opgave en dir is dus ook weer blij dat we halverwege bij de brug terugzijn. Na deze trail gaan we met de bus naar curry village waar we wat eten dan weer naar de auto en terug naar het cedar lodge .Weer koelen we af in het zwembad en we eten laat nog wat in het restaurantje bij het hotel.

1. Ina:
    10 juli 2014
    Wat prachtig! En wat een vent, die Guus met zijn hoogtevrees. Knap hoor!