9 juli bridalveil fall, tunnel view, glacier point en mariposa grove (yosemite)

9 juli 2014 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Vandaag onze laatste dag in yosemite. We staan vroeg op ontbijten in het restaurant en gaan op pad. Eerst rijden we naar de bridal veil fall maar helaas ook deze heeft niets meer dan een klein straaltje. Het loopje er naar toe is wel mooi al die rotsen langs de kant. We stoppen hierna bij uitzicht punt tunnelview, het lijkt idd een tunnel tussen bergen. We rijden door naar glacier point. Hier heb je een geweldig uitzicht op half dome en we zien de vernall fall waar de de dag ervoor bovenop stonden. We gaan verder naar Mariposa grove. Yosemite bestaat uit verschillende delen en in mariposa grove kunnen we de enorme sequoia bomen zien die alleen in dit deel van yosimite NP groeien en verder nog in sequoia NP.  Deze bomen kunnen wel 3000 jaar oud worden, de oudste hier is 1800 jaar. Het zijn de grootste levende op aarde. We eten nog een ijsje en verlaten het park bij oakhurst. IK wil hier absoluut nog een keer terug in mei als de watervallen op zijn best zijn. We rijden naar ons huisje in mariposa en genieten daar heerlijk voor ons huisje en als ik mijn verhaal schrijf zien we een ree of hert langzaam dichterbij schuiven en later durft hij ons te passeren. We barbecuen heerlijk en genieten van een avondje films kijken. Weer een super dag achter de rug....

1. Leanne Maalman:
    10 juli 2014
    Ha , wat een indrukken en prachtige foto's. Heb wel medelijden met Guus vanwege zijn hoogtevrees. Hier is iedereen nog een beetje down na de verloren halve finale. Kijk uit naar jullie volgende verslag. Liefs leanne
  2. Maria:
    Hallo Allemaal,
    Wat een prachtiger natuur, ik sta er versteld van.
    Ik zie jullie ervan genieten.
    Ik wist niet dat Guus hoogtevrees had,
    Je heb toch maar super mannen , bofkontje.
    Blijf genieten , groetjes Rob en Maria
  3. Inge:
    10 juli 2014
    echt heel leuk om jullie belevenissen te lezen..wat hebben jullie al veel gedaan en gezien.goed zo!!!inderdaad mooie foto,s.x