6 juli Death valley, hot, hotter, hottest

6 juli 2014 - El Portal, Verenigde Staten

Las Vegas achter ons gelaten en richting Death valley vertrokken. Eerst nog een radiootje gekocht  het geluid van het navigatiesysteem is ermee gestopt.  We zijn nog teruggegaan naar ALAMO maar die kunnen hem niet maken,vandaar de radio. Na een kleine 3 uur komen we bij death valley en kopen een entrepass. Later ruilen we deze  om voor een national park pass zodat we daarmee alle parken kunnen bezoeken. We willen dantes view bekijken maar hebben pech, de weg is afgesloten. Hierna naar zabriskie point, badwater basin (855 meter onderzeeniveau laagste land punt ter wereld) en  artist drive met prachtige kleuren in de bergen. Hier proberen we een eitje te bakken, een op de motorkap en een op het asvalt. Het lukt niet echt maar denk dat dat ook een beetje onze ongeduld is. Het is bloedheet, 50 graden niet echt een temperatuurtje waarbij je naar een eitje blijft staren tot dat deze gebakken is. In mijn beleving schatte ik death valleiy veel plattier in maar niets is minder waar, het is een heel afwisselend prachtig national park. Ik plaats wat foto's en hoop dat ze mijn mening bevestigen. We bezoeken ook nog het visitor center en bekijken de sand dunes. Vervolgens rijden we naar Lone pine en overnachten in best western frontier. De auto parkeren w makkelijk recht voor de deur. We zwemmen en relaxen bij het zwembad en gaan dan lekker iets eten bij de subway.......

1. Maria:
    7 juli 2014
    Hallo luitjes, nauw lekker warm.
    Maar in Spanje is het ook 46,5 graden.
    Ik wist niet dat het daar ook bergachtig was .
    Het lijkt wel een beetje op Santa Pola.
    Eitje bakken niet gelukt?
    Veel plezier verder, groetjes Rob en Maria
  2. Marina:
    Mooie foto`s.
    Ze geven een goed beeld hoe het landschap daar is maar gelukkig niet hoe heet het daar is.
    Groetjes van ons 4.
  3. Guus:
    7 juli 2014
    Niet helemaal gelukt maria dat eitje, werd wel iets wit maar we wilden er niet op wachten, het bleek 50 graden te zijn maar met folie eronder niet heet genoeg om snel een eitje te bakken, hihi
  4. Dennis:
    7 juli 2014
    Niets te veel gezegt? Vooral blijven schrijven. Dan beleven we onze vakantie ook weer.
  5. Dennis:
    7 juli 2014
    Oja Death Valley is 86 meter diep. Wel goed de bordjes lezen hoor!