3 juli 2015 Sightseeing in Barcelona

3 juli 2015 - El Prat de Llobregat, Spanje

We hebben een gehorig appartement. Of het nu de temperamentvolle Spanjaarden zijn of een echtelijke ruzie in de buurt zullen we nooit weten maar rond 9 uur ben ik echt wakker. De andere ook rond deze tijd alleen Damian slaapt tot laat overal doorheen. We gaan vandaag  een groot deel van Barcelona rond. Hoe kun je dit nu het beste doen anders dan in een grote cabrio? Precies met de hop on hop off touristic bus. We stappen op bij place D'Espagna en beginnen een rondje rode route. We passeren         Montjuic en het national museum met de fontein weer en  de omgeving waar in 1992  de olympische spelen werden gehouden,  rijden langs de haven waar de cruiseschepen al liggen, nog niet die van ons, passeren het standbeeld van columbus. een stukje strand , zien mooie kathedralen en natuurlijk gebouwen van gaudi zoals casa batilo. We stappen over op de blauwe route welke ons naar de beroemde sagra familia brengt en langs Tibido via de Sarria wijk en langs camp nou het stadion van voetbalclub Barcelona. Via het station Sants komen we weer bij ons beginstation. Al met al een aardig rondje Barcelona gedaan en heeft ons een goed beeld van de stad gegeven vooral doordat je in de bus ern audio tour luistert die je heel veel informatie verschaft over alles waar je langsrijdt. . Terug doen we weer wat boodschapjes en gaan eten in het Gran via shopping centre.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Maria:
    3 juli 2015
    Hallo , allemaal, goed aangekomen in Spanje.
    Maar Petra de Spaanjaarden praten zo druk met elkaar, het lijkt net of ze ruzie hebben.maar dat is niet zo.
    Dat is hun manier van praten,.
    vooral die wat oudere appartementen zijn gehorig.
    Maar straks op de boot beter en wat meer verkoeling.
    Groetjes, Maria en Rob.
  2. Ina:
    4 juli 2015
    Heel herkenbaar, mooie stad he! Lekker genieten