2 juli 2015 Barcelona

2 juli 2015 - Barcelona, Spanje

Het is alweer zover. We vertrekken heel vroeg om half vier richting rotterdam airport dit keer richting Barcelona. Het kost even moeite onze parking te vinden maar na even zoeken staat onze auto veilig geparkeerd en worden we naar het vliegveld gebracht. Een prima luchthaven al wordt wel ons koffertje met electrische apparatuur even leegehaald om nogmaals even te checken. We vliegen in twee uurtjes naar barcelona en bus 46 brengt ons naar Gran via2 een super groot winkelcentrum vlak bij ons appartement. We zijn wat vroeg dus drinken en eten wat bij dunkin donuts. We wandelen in een paar minuten naar het appartement. Deze moet nog worden schoongemaakt, dus droppen we de spullen en vertrekken richting metro om parc quell te verkennen. Als we aankomen moeten we eerst nog een steile klim doorstaan afgewisseld met roltrappen, een verademing in de hitte. Parc quell viel ons iets tegen. W e zijn omdat het zo warm was alleen rondom de buitenkant gelopen, hebben niet de moeite genomen om het binnenstuk goed te zien maar wel een indruk gekregen. Rond 3 uur gaan we terug naar het appartement en doen boodschappen in de carrefour. We chillen wat thuis, eten s avonds bij de subway en gaan daarna naar place espagne om daar vlakbij font magica te bewonderen. Wat een enorme mensenmassa. De show is mooi, al werkt de wind niet mee een nevel wappert precies onze kant uit, toch geeft dit niet het is nog warm. Als we terug lopen naar de metro is het druk door drie harley davidson dagen. Wij lopen met veel andere stiekum langs afgezette hekwerken wat Guus moet bekopen met een bedreiging met een stanleymes. Al met al een goede en drukke eerste dag hier in Barcelona.