5 juli 2015 aan boord van de allure of the seas

5 juli 2015 - El Prat de Llobregat, Spanje

We zingen damian wakker. Vandaag echt 16 jaar en we gaan weer op cruise. Rond kwart voor tien verlaten we ons appartement.Met de metro en de terminal bus vanaf drassanes zijn we binnen no time bij terminal B waar de allure ligt. We geven onze koffers af en checken in verwelkomt met cookies en lemonade. En rond elf uur zstaan we al aan boord. We kijken wat rond ondanks de enorme luxe en grote van het schip is de indruk minder overweldigend omdat we een paar jaar terug al met de liberty of de seas hebben gevaren. Deze is wel 360 meter lang zo'n 40 meter langer dan de liberty masr dat merk je eigenlijk niet.We luchen in windhammer het grootste self service rest aan boord. Rond 1uur zijn onze ststerooms klaar we hebben er twee met tussendeur. Als eerste willen we op de zip line. Een line waarmee je ongrveer boven het boardwalk deel van   het schip zoeft.  Mitchell gaat eerst, dan Damian en natuurlijk blijf ik niet achter. Spannend is het wel maar super leuk en damian en ik gaan nog een keer. Dan is de flowrider aan  de beurt. Hierop kun je op een body board of surfplan  staand of opje buik.Het is weer even wennen maar dan hebben ze het snel weer door. Om 18 uur vertrekken we uit de haven van barcelona op weg naar mallorca.  W e eten weer ind de windjammer en daarna volgt een prachtige show in het aquatheater. Een plek achterop het schip met een zwembad waar acrobatische dansers en schoonspringers een spectaculaire  show opvoeren. Heel geavanceerd allemaal . Een super geslaagde eerste cruisedag.! I