4 augustus 2012 scooteren en waterval klong pru

4 augustus 2012 - Ko Chang, Thailand

Onze eerste nacht op Koh chang. Een beetje raar gescheiden slapen. Ik sliep met mitchell en om 6.30 uur waren we al wakker. Kijk ik even op ons balkon zie ik naast me opeens een aap voorbij schuiven en nog een. Vele klimmen over het dak en langs het balkon echt heel cool. Ik bewonder verder wat krabben op het strand en een paar hagedissen en gekko's en neem een duik ik het zwembad. Rond half 9 maak ik de rest wakker en ontbijten we in het restaurant. We hebben scooters gehuurd en touren de de westkust weg af en bezoeken vervolgens de grootste waterval van het eiland, de klong pru waterval. Eerst lopen we door de jungle en zwemmen bij de waterval heerlijk en hier zijn zelfs vissen die aan je voeten knabbelen net zoals in en voetspa. Ook bezoeken we nog 2 strandjes langs de kust met eindelijk fijn wit zand met palmbomen en een blauwe zee. Net na de laatste stop vliegt Mitchell van de scooter van Guus nadat deze wat te snel optrekt op een te hoge wegrand. Op wat schaafwonden en een flinke snee na viel het gelukkig mee al zat de schrik er even in. Een vriendelijke thai smeert de wonden vervolgens met een deinfectie zalfje en ze rijden terug.Terug in ons inmiddels nieuwe huisje nummer 7, nu wel samen frissen we ons op en willen naar het dorp. Vol goede moed gaan we in het pikkedonker met zaklamp op zoek maar besluiten na 20 minuten toch terug te gaan.Best eng omdat we niet weten welke dieren we wel niet kunnen tegenkomen. Vlakbij ons resort kwamen Damian en ik al een kleine zwarte slang tegen,wie weet zitten er wel meer. We kijken wat het restaurant op het resort te bieden heeft maar voor ons echt teveel vis dus bestaat ons avondeten uit chips en koek en mango. Ach voor een  x is het niet anders morgen eten we weer in ons favoriete restaurant. De mannen kijken nog een film en ik schrijf dit verslag. Morgen gaan we op olifanten rijden,jippie!