5 augustus 2012 olifanten trekking

5 augustus 2012 - Ko Chang, Thailand

Vandaag gaat het dan echt gebeuren, we gaan op olifanten rijden.Na het ontbijt worden we om 10 uur opgehaald met een songtaew en om 11 uur zijn we ter plaatse.We zitten midden in de jungle en we krijgen water met ananas. Vervolgens kijken we wat rond en het ziet ernaar uit dat de olifanten tevreden zijn en goed verzorgd worden. We lopen mee naar een riviertje waar we vervolgens in bad mogen met de olifanten! Tjeetje wat gaaf zwemmen met deze enorme beesten. Ik ga als eerste het water in, ik bad niet iedere dag met een olifant en ook al zwem je tussen olifantenpoep door, wat weer door visjes wordt opgegeten,  het water is kraakhelder met veel vis. Ik klauter op haar rug en de jongens volgen al snel. We borstelen de ruwe huid met haren en als ik eraf ben gaan de jongens staan en springen er vanaf om er dan weer op te klimmen. Zij blijven zitten en de olifant loopt het water uit terug naar het kamp. Aangekleed gaan we met 4 olifanten de jungle in. We zien een grote geelzwarte spin, een rubberplantage waar rubber uit de boom in een zakje stroomt en meloenenbomen. We gaan heuvel op en af best eng met zo'n groot beest en wandelen door de beekjes. Ruim 2 uur later zijn we weer terug en voeren de olifanten wat banaantjes. Ze accepteren alleen bananen als hun keeper erbij is anders spugen ze hem zo weer op de grond. Wat een ervaring, dit hadden we niet willen missen.Terug relaxen we bij het zwembad en geniet Guus van een thaise massage. We komen de apenfamilie onderweg nog tegen die ogen wat agressief en er zitten er algauw een stuk of 10 rond ons balkon om vervolgens wat vuilniszakken van de buren te plunderen die daar door schoonmakers zijn neergezet. We wandelen naar bangbao fisherman village langs huizen waar de thais wonen. Wat is het toch een wereld van verschil met ons. We eten weer bij ons favoriete retaurant. Het was een heerlijke dag.

1. Ina:
    5 augustus 2012
    Ach, wat heerlijk allemaal om te lezen hoe jullie genieten. En wij genieten van jullie belevenissen. Mooi om door jullie verhalen een kijkje te krijgen van een andere wereld. Blijf genieten!
    Jan en Ina