6 augustus 2012 Snorkelen bij de eilanden rondom Koh Chang

6 augustus 2012 - Ko Mak, Thailand

Vandaag staat een dag snorkelen op het programma. We worden al op tijd opgehaald dus vandaag door de wekker gewekt, niet door de apen. De apen zijn overigens erg dominant en aggressief dus we komen niet al te dicht bij ze in de buurt. Voordat we bij de boot aan boord gaan kopen we een zak broodjes, die zal goed van pas komen vandaag. We gaan boven op het hoge dek zitten in afwachting van wat komen gaat. Al vrij snel komt een bemanningslid vragen of we een pil willen tegen zeeziekte. We besluiten er allemaal maar 1 te nemen en dat was maar goed ook. Op weg naar het eerste eiland zijn we 2 uur onderweg. De boot trotseert golven van wel 3 meter hoog en zwabbert op en neer heen en weer! Die pil werkt uitstekend we hebben nergens last van. Bij het eerste eiland is er geen strand en gaat de boot voor anker. De mannen springen stoer van 2 hoog, ik hou het bij het trappetje. Hier zien we al heel wat prachtige vissen en de broodjes komen al goed van pas. Een stukje brood en het krioelt van de vissen om ons heen. Bij het 2e eiland is een prachtig stuk wit strand war we heerlijk een klein uurtje vertoeven. De jongens bewonderen het afgebroken koraal wat hier de kustlijn onder water bedekt. Het derde eiland is weer een prachtige snorkellokatie. We zien veel tijgervissen en zee egels en koraal en zwarte vissen en vissen met mooie kleuren waarvan ik de namen echt niet ken. Het laatste eiland heet Koh Wai en is vrij groot. Hier voeren we ons laatste brood aan de brutale tijgervisjes, ze vinden het heerlijk. Aan boord een thaise lunch gehad en fruit met mais en garnalen, maar die garnalen hebben we laten zitten. Verder tussen de eilanden door lekker op het dek gelegen, de zeelucht maakt je rozig. 's Avonds opnieuw in het restaurant buddha view gegeten Guus en ik hadden allebei thais, ik moet zeggen het wat echt verrukkelijk.