1 augustus 2012 Jomtien beach penthouses

1 augustus 2012 - Jomtien, Thailand

Een nieuwe nacht in een nieuw appartement. Om precies 8.00 uur worden we hier gewekt met het volkslied wat we ook in het park meemaakten. Ik vraag me af of iedereen nu ook stilstaat maar we moeten er wel om grinniken. Een wekker hebben we hier niet nodig. We genieten op ons balkon en duiken na het ontbijt ons eigen zwembad nog even in. Rond 11.00 uur besluiten we en nieuw vervoersmiddel uit te proberen,de songtaew. Ook wel bathbus taxi genoemd. Het is een kleine pickup met achterin aan beide kanten bankjes. Er rijden er zo'n 700 rond in pattaya/jomtien.Ze rijden een vaste route langs de kust en je houdt er gewoon eentje aan, stapt in en drukt op een knop alsje er weer uit wilt, kost maar 10 bath pp ongeveer 25 cent dus erg goedkoop. Wij gaan op weg naar het pattayapark en weten niet waar we eruit moeten. Gelukkig krijgen we hulp van een aardige Australier. Het pattayapark is een waterpark met glijbanen en een aantal attracties waar je apart voor kunt betalen, zoals een achtbaan,monorail, draaimolen en  je kunt met een kabelbaan omhoog en naar beneden abseilen. Wij gaan alleen naar het waterpark en de glijbanen zijn leuk en verder zwemmen we wat. We besluiten over het strand terug te lopen en de jongens gaan nog lekker de warme zee in. Helaas best veel vuiligheid langs het strand achtergelaten door menig toerist die ook nu weer op de vele strandstoelen te vinden zijn. Het is niet super druk ik denk wel dat je met kerst hier hutje mutje ligt. Veel thaise verkopers proberen ook hier weer hun handel te verkopen. Wie weet morgen. Met de songtaew gaan we naar een tesco en outletmall waar we wat eten bij Kentucky, popchicken!. Voldaan keren we huiswaarts....