30 juli 2012 lumphinipark en BMK shopping

30 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Vandaag alweer onze laatste dag in Bangkok. De dag begint met regen maar dat is niet erg want het is nog steeds 25 graden. We genieten van ons appartement ik heb nog niet omschreven hoe het er van binnen uitziet. We hebben een grote huiskamer met keuken, 2 slaapkamers met enorme bedden en allebei een eigen badkamer. Verder ook nog een apart toilet en een kofferhok en een mega balkon. Al met al zo.n 162 m2. Het ziet er een beetje oudbollig uit maar met de service erbij absoluut een aanrader! We besluiten deze dag te gaan shoppen en nemen een taxi naar het MBK shoppingcenter. Een Mega winkelcentrum van 7 verdiepingen hoog met vele winkels, eettenten, een bios en bowlingcentrum. De winkeltjes zijn allemaal klein en er zijn met name veel kleding, tassen, brillen, schoenen en electronica winkeltjes. We kopen een zonnebril voor Mitchell, slippers voor Damian en speakers voor de ipod voor allebei.Verder nog een tas en souvenirs en eten voor 's avonds. Bepakt en bezakt keren we terug naar het hotel. De regen is gestopt en de mannen duiken het zwembad weer in. We besluiten hierna nog 1 keer naar het lumphinipark te gaan en de jongens willen op de fitness apparaten die daar voor iedereen staan opgesteld.  Vele thaise mensen rennen hier hun dagelijkse rondje, het zijn sportieve mensen. Om 18.00 uur precies luidt het volkslied en staan alle thaise mensen stil  of/en op tot deze is afgelopen. Weer zo'n mooi moment om even mee te maken. We spotten nog 1 zo'n bijzonder beest en nemen de tuk tuk terug naar het hotel, dit x voor de helft van wat we de vorige keer betaald hadden. Wel staan we dit keer in de file en met al die uitlaatgassen zijn we blij er weer te zijn. Na het eten pakken we de koffers voor de vervolgreis van morgen. Een bijzondere hoofdstad met mooie dingen en chaotisch verkeer en smog. We bewonderen nog 1 avond ons uitzicht over Bangkok want morgen reizen we naar  Jomtien beach.

1. Eric, Marina, Marco & Ricardo:
    30 juli 2012
    Goeie reis weer morgen en we zijn benieuwd hoe het daar zal zijn. Misschien weer een wereld van verschil.
    Groetjes van ons 4.