29 juli 2012 Fietstocht door china town en tuinen van Siam (2)

29 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Op fietspaden vaak niet breder dan 2 meter met soms aan elke kant een afgrond  of sloot vervolgen we de tocht. Het is echt groen en bijzonder aan de overkant van de almighty river! Ook weer huisjes in diverse maten waar mensen vredig leven. We stoppen nog bij een prachtige tempel met weer een enorme boeddha en dan bij een openluchtrestaurant aan de klong voor een (jawel) Thaise lunch! Inderdaad rijst met kipgerechten en ananas, absoluut best te eten maar voor ons om 10.30 uur iets teveel van het goede. Maar we proeven en eten wel wat. We fietsen na de lunch verder en gaan nog een stuk met zo'n boot met vrachtwagen motor om vervolgens op z'n hardst de Chao Praya river een stuk af te varen. Wat ging dat hard zeg! Alle rimpels in 1 x gladgestreken. Aan de overkant wordt er nog een band geplakt en na een kwartiertje zijn we weer terug bij het begin. Wat een ervaring, dit mag je niet missen mocht je ooit naar Bangkok gaan. We nemen een taxi terug en luieren de middag bij het zwembad. Rond 5 uur gaan Guus en ik nog met de taxi naar de winkels, te vergelijken met een winkelcentrum met winkels en een supermarkt in 1. Hier is weer dat contrast zo overduidelijk zichtbaar tussen modern en autentiek. Bij terugkomst bestellen we pizza en wandelen met de boys naar 7/11 voor een ijsje als afsluiting van een bijzondere ervaring!

1. Inge:
    29 juli 2012
    wat goed dat jullie dit gedaan hebben...ja inderdaad wat hebben wij het hier dan voor elkaar..ben benieuwd wat jullie morgen weer gaan beleven..of misschien even bijkomen van de ervaringen..ik moet in ieder geval morgen gewoon weer naar mijn werk ..hahahah liefs ingex