29-4-2015 Taman negara, een dag in het oudste regenwoud ter wereld.

29 april 2015 - Taman Negara National Park, Maleisië

Na het ontbijt in het restaurant ligt er voor ons om half tien een 4 seater bootje klaar. We gaan het oerwoud bezichtingen vanaf het water wat met de warmte de beste manier is. We spotten onderweg een watervaraan en veel vogels maar de kleurige bloemen kan ik niet ontdekken, dan moet je vast dieper het oerwoud in. Na een klein uur varen worden we gedropt in het oerwoud, de gids zegt volg een km hrt pad en je komt bij lake bertoh. OK. Bepakt met handdoeken en water wandelen we door de bush bush. Reuzemieren wandelen hier ook alles is hier veel groter, grotere bomen grotere muggen en ook grotere mieren. We komen bij laker bertoh, het meer is niet echt te bereiken wel wat stroomversnellinkjes met jacuzzi achtige waterpartijen. Als Damian even uitrust ziet Guus opeen een bloedzuigertje op Damian, en nog een, nog voordat ik mijn zout kon pakken heeft guus ze er al af, ik had me ingelezen, maar damian is alweer genezen van zijn tocht door de jungle.  We klimmen met risico over de rotspartij en badderen wat in het water. Op de weg terug voeren we nog wat vissen langs de kant grote en kleine springen uit het water en daarna varen we terug. Terug in de chalet rusten we wat om aan ons tweede avontuur te beginnen. We wandelen van het resort naar canopy walk de langste hangbrug ter wereld zeggen ze hier. Eerst denken we dat we fout lopen maar naar een behoorlijke verhitte klim vinden we toch de ingang hoog in de boomtoppen. Voor guus ivm hoogte weer een uitdaging maar hij brengt het er goed vanaf en het zicht en wandelen over een wiebelende brug vind ik een ervaring op zich. Bij de uitgang beneden aan de rivier ligt er wederom een bootje klaar en na onze verhitte wandeling is de rivier een aangename afkoeling met name omdat we met ons bootje zeven stroomversnellingen afgaan waarbij het water met golven in het bootje klotst. We worden kletsnat, heerlijk! We passeren het dorp waar de stam oang asli woont dus hebben we dat ook nog gezien. Doorweekt komen we terug bij ons hotel en s avonds eten we nogmaals in een drijvend restaurant. We hebben vandaag een super indruk gehad van de jungle en morgen reizen we naar de theevelden van cameron highland

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade