28-4-2014 naar taman negara

28 april 2015 - Taman Negara National Park, Maleisië

We hebben vandaag weer een reis voor de boeg. We gaan kuala lumpur verlaten, een stad die ik graag nog eens iets langer wil bezoeken. Om half 8 brengt de taxi ons naar istana hotel wat een uur zal duren. Maar we hebben geen file dus zijn er al na tien minuten. Om kwart voor negen vertrekken we met een kleine bus met 10 personen naar taman negara , het oudste regenwoud ter wereld. De rit er naar toe is weelderig groen, links en rechts wederom palmoliebomen zover het oog rijkt. Onderweg even een plaspauze en rond 13 uur komen we in kuala tahan. Ons resort ligt aan de overkant van de rivier en als we daar aankomen worden we ontvangen met en natte doek, thee en verwelkomt door de apen in de bomen. Welkom in de jungle. We rusten wat in onze vrijstaande bungalows en rond 17 uur begint het te onweren. Als we op het punt staan een aborigional stam te gaan ontmoeten komt het regen letterlijk met bakken uit de lucht dit houdt wel een poosje aan. We besluiten niet meer de stam te bezoeken. s Avonds eten we wat in een van de drijvende restaurants aan de overkant. Echt voor een prikkie en nog lekker ook. Terug naar onze chalet komen we een soort tapir en een stekelvarken tegen, ja we zitten echt in de jungle