28 juli 2012 Chao Praya rivier, wat pho en wat arun

28 juli 2012 - Bangkok, Thailand

Vandaag stond in het teken van sightseering. Eerst met zon gerelaxed bij het zwembad. Ook al voelt het weer hier als een warme deken bij het zwembad is het absoluut goed toeven. Lekker een paar baantjes in de tropisch begroeide tuin voordat we het chaotische Bangkok weer intrekken. We worden gratis naar de Skytrain gebracht in een gekoelde shuttlebus. De skytrain loopt als het ware boven de wegen langs en het verbaasd ons dat het hier echt elke dag stikt van de auto's, tuk tuks en allerlei ander soorten voortuigen waar we ons verder maar niet op wagen. Bij Saphkin Taksin eruit en omdat ik me goed geinformeerd had nemen we de goedkope boot met de oranje vlag. Kosten 15 bath pp ongeveer 40 cent en je kan als je wilt tot het eindstation blijven zitten. Wij stappen wel 2x uit het drinken uit een kokosnoot ( bah smerig) en wandelen rond langs eetstalletjes en kraampjes met koopwaar, echt zoals ik me had voorgesteld maar dan nu ook met de stanklucht erbij. We durven niets aparts te eten en kopen een verpakt ijsje. Onze laatste stop is bij de tempels de wat Pho en de wat Arun. Omdat we redelijk bekleed waren hoefden we geen aparte doeken en broeken om en aan. Bij de wat Pho ligt de grootste gouden Boeddha van Bangkok en misschien wel heel Thailand en de hele tempel is overigens een sprookje op zich. Neem een kijkje bij de foto's van wat we vandaag gezien hebben. Terug met de taxi waar we na de eerste op zoek moesten naar een 2e taxi omdat hij zijn meter niet aan wilde doen. Meteen uitstappen is wat ons vooraf wat geadviseerd en dat is wat we deden. Vrij snel alweer een nieuwe gevonden en binnen no time terug bij ons hotel voor ook maar 100 bath.=2.60 euro voor toch een half uur geen geld zou ik zeggen. We hebben roomservice besteld met hotdogs en hamburger maar morgen gaan we echt thais proberen. Op tijd op morgen om 5.30 uur voor een fietstocht door Bangkok, wie kan dat zeggen!

1. Inge:
    28 juli 2012
    hoi..wat een leuke foto's al en die Damian..stoer hoor
    lekker dat jullie het zo naar jullie zin hebben...en morgen vroeg op en fietsen...nou nou....we horen wel weer hoe dat is afgelopen..wij hebben gisteren massaal gekeken naar de opening van de Olympische spelen....mooi maar het was wel laat..
    oke tot snel weer..liefs van Ingex