3-5-2015 Kek lok si tempel op penang

3 mei 2015 - Batu Ferringhi, Maleisië

We hebben vannacht allemaal toch wel goed geslapen, ondanks dat de bedden hard en klein waren. Ook zijn we redelijk op tijd wakker dus na het ontbijt nemen we een duik in het zwembad. Bikini is hier verboden ben ik even blij dat ik mijn badpak mee heb. Rond twaalf uur zijn we terug in het appartement want we gaan verhuizen.  Eerst worden we gebeld dat we moeten uitchecken. We willen graag weten waar we nu heen gaan omdat ik nog steeds denk dat we niet in het juiste complex zitten. Er wordt mij weer verteld dat het bij elkaar hoort nou ja we gaan wel kijken. Dit appartement ziet er een stuk beter en groter uit er is tenminste bestek en er zijn borden, in dat andere appartement was niks. We besluiten te blijven en nadat alles geinstalleerd is gaan we met de auto naar de kek lok si tempel. Een grote boedhistische tempel waar de wierrook lucht je tegemoet komt. We gaan met een lift omhoog en voor ons verschijnt  een prachtige statue. In een van de vele winkeltjes kopen we souveniers. Dit was een mooie culturele ervaring al was de hitte in de tempel niet te beschrijven, ik kan echt veel beter tegen de kou dan tegen de hitte. We staan op de terugweg weer in de file. Het valt me tegen hoe verwestert het hier allemaal is ook al zie je wel wat aziatische bezigheden zoals de eetstalletjes langs de weg. Ik had het veel meer aziatische verwacht maar wat ik gezien heb lijkt het wel KL in het klein.  Ons plannetje om via het strand naar het dorp te lopen verplaatsen we maar naar morgen, het wordt al donker en met de muggen lijkt het me niet zo een goed idee. Bovendien breekt de warmte en drukte van gisteren mij een beetje op. De mannen eten wat in het restaurant beneden en we blijven daarna lekker in ons apartement.