02-05-2015 Naar Penang, maar ooh wat een dag

2 mei 2015 - Batu Feringgi, Maleisië

Vandaag gaan we naar Penang, ook wel de parel van orient genoemd. Het duurt even voor we zijn uitgecheckt iets lukt niet met de credit card. Als we het dorp inrijden staan we al in de file, nog steeds doordat het een vrij weekend is voor velen. Als we het dorp uit zijn realiseren we ons dat we beter hadden kunnen tanken dus nemen het zekere voor het onzekere en gaan tanken  wat ons helaas doordat we weer in de file staan een uurtje kost. De rit ernaar toe gaat voorspoedig totdat onze tablet met gps uitvalt dus moeten we het appartement op ons eigen houtje uitzoeken. Totaan het badplaatsje batu ferringhi waar ons appartement is gaat het redelijk maar het appartement is voor ons onvindbaar. We vragen, security quards, in hotels, bij een restaurant aan taxichauffeurs we worden maar heen en weer gestuurd. Dan vragen we nogmaals een taxichauffeur die weet het, hij rijdt voorop wij erachteraan. Als we er aan komen blijkt dat we de agency moeten bellen en als de chauffeur het doet zegt deze dat het niet klopt. Op dat moment zakt de moed me wel een beetje in mijn schoenen. Wat kunnen we nu nog doen.? Omdat we denken dat het mischien een valse boeking is bel ik booking.com. Ik leg alles wanhopig uit en hij belt ook nog eens voor ons en volgt de procedure. Na een paar minuten aan de lijn krijg ik en man die zegt ons te komen halen, nee maar lukt het dan vandaag toch nog? Nog geen 5minuten later stapt hij de hal binnen en zegt dat we hier moeten zijn. Wij hebben twijfels of de lokatie klopt maar zijn allang blij met een appartement.  Het blijkt er een met twee slaapkamers maar de man belooft dat we er morgen een met drie slaapkamers krijgen.We gaan naar de 32e etage! . Het is een oudbollige toestand maar het uitzicht is natuurlijk fenomenaal van deze hoogte. De jongens zwemmen nog wat in het zwembad en s avonds rijden we naar een grote tesco waar we wat boodschappen doen en wat eten. Wat een dag, wat een dag, ja dit soort dingen moeten we op de koop toe nemen maar we kunnen iniedergeval slapen.

1. Leanne Maalman:
    2 mei 2015
    Thee wat een pech. Maar tot nu toe hebben jullie wel weer een waanzinnige ervaring.
    Top geregeld voor de mannen.
  2. Ina:
    2 mei 2015
    Wauw, heftig! Maar een lekkere slaapplaats maakt alles weer goed