01-05-2015 theeplantage, vlindertuin en aardbeien plukken

1 mei 2015 - Cameron Highlands, Maleisië

Als we wakker worden is het buiten heerlijk, niet te warm maar lekker om vandaag wat sightseeing te doen. We hebben een goed ontbijt met lekkere gebakken omeletten dus kunnen er even tegenaan. We gaan eerst de theeplantage en theefabriek boh sungai palas bezoeken. De mooie groene heuvels met de theeplantjes glooien in de horizon. Van dit soort planten worden de jonge uitlopers afgehaald, tegenwoordig met machines en verder verwerkt. In een filmzaal wordt het duidelijk uitgelegd en ook aan de hand van fotoborden. Ook mogen we de fabriek in helaas in verband met een nationale vrije dag niet in bedrijf maar we krijgen een goede indruk.  Via slingerende wegen tussen de theeheuvels door rijden we een stukje terug. Op sommige stukken niet geschikt om te passeren dus het gaat allemaal rustig aan. In het dorp bezoeken we aan de weg een butterfly garden. Prachtige grote vlinders vliegen hier rond, maar we zien ook wandelende bladeren, slangen, hagedissen,  schildpadden, mooie bloemen en cactussen en vissen best de moeite waard. Als laatste gaan we zelf een kilootje aardbeien plukken in veel van de aardbeienpluk bedrijfjes hier in de buurt. Hier in de highlands komt de tropische bui rond 14 uur dit in tegenstelling tot het oerwoud aan het einde van de middag. We stoppen nog even bij de lokale markt en de jongens kopen allebei een zonnebril en we observeren het marktleventje hier. Eten lekker aardbeien met chocola en na de tropische bui gaan we terug naar ons hotel. Op ons balkonnetje genieten we na van onze indrukken en straks gaan we lekker eten in een grillrestaurant.

1. Maria:
    1 mei 2015
    Hebben jullie daar ook lekkere thee.
    Mooie vlinders, mooi mooi Rob en Maria