04-05-2015 Penang Hill

4 mei 2015 - Penang, Maleisië

Afgelopen nacht gaat het toch tekeer. Guus en ik worden er wakker van. De regen komt weer met bakken uit de hemel, lichtflitsen in de verte, weer een bui zoals velen in een tropisch gebied. We hadden was buiten hangen die hebben we gauw binnengehaald. De volgende ochtend is het weer stralend maar we komen erachter dat Guus zijn zwembroek toch vannacht is weggewapperd. Pech straks maar weer een nieuwe kopen. Vanochtend bezoeken we penang hill. Een treintje brengt ons in vijf minuten op 847 meter hoogte. Het vroegere treintje deed er een half uur over. Alhoewel weer erg toeristisch hebben we een prachtig ver uitzicht over georgetown, de brug naar het eiland en we spotten de tempel van gisteren. We waren op tijd want als we beneden komen staat er een flinke rij bij de ingang. We rijden naar tesco voor boodschappen en een zwembroek en in de middag liggen we heerlijk bij het zwembad. Opeens verschijnt er een aap, en dan nog een, en nog een, het blijven toch leuke dieren van zo dicht bij om je heen. Voor de zon onder gaat wandelen we nog even op het strand. Overal zie je waarschuwingsborden voor kwallen en het water is troebel, geen uitdagende zee. Aan de zee liggen allemaal resorts met veel mensen die watesportactiviteiten aanbieden.  Het autentieke Batu ferringhi is ver te zoeken. ' s Avonds gaan naar betu ferringhi centrum. Een centrum kun je het eigelijk niet noemen. Het is meer een straat met veel marktkraampjes waar verkopers hun spullen proberen te slijten en veel bieden massages en pedicure en fish spa aan. We eten bij een grote chinees in de stad aan het strand erg lekker en gezellig.