05-05-2015 Naar onze laatste bestemming, pangkor island

5 mei 2015 - Pangkor, Maleisië

We verlaten ons appartement en rijden zonder files richting de brug  en naar het vaste land. Via een gedeelte snelweg welke loopt van Thailand naar Singapore rijden we een stuk terug naar het zuiden. Dan verlaten we weer de snelweg en rijden weer langs groene stroken maar ook door echte maleisische dorpjes. We komen aan in Lumut waar we onze auto twee dagen op een parkeerplaats zullen laten staan en lopen naar de jeti terminal. Snel een kaartje gekocht en we kunnen meteen aan boord. Deze veerboot heeft alleen binnenplaatsen, je kunt niet op dek. Een half uurtje later zijn we op pangkor island. Dit blijkt meteen een favoriet van mij, bij de uitgang staan namelijk de taxi's klaar en dit zijn allemaal roze busjes! Dit is een autovrij eiland dus je ziet enkel deze roze busjes en heel veel scooters en brommers. Ik vind het geweldig, vroeger was dit een hippie eiland die sfeer proef je nog wel een beetje. Ons hotel Sandy beach ligt op 5 minuten rijden en voor we het weten liggen we in het eigenlijk veel te warme zwembad. We lunchen bij het restaurant en zien dan een paar hornhill vogels in de boom. Ik weet niet hoe ze in het nederlands heten, maar het zijn grote mooie niet mensenschuwe vogels. Dan willen de mannen wel op de bananenboot. Voor maar 15 rm pp. wat ongeveer 4 euro is snellen ze over het water. Op het eind vliegen damian en guus er door de scherpe bocht af, mitch blijft gewoon zitten. Ze willen nog even in zee blijven maar door de boten ziet het er niet aantrekkelijk uit. Guus en ik wandelen nog even langs het strand en we zien nu toch kwallen, deze zijn rood, brrr, nu maar niet de zee in. Rond half 8  lopen we richting dorp maar we komen alleen seafood restaurants tegen. We nemen weer zo'n enig roze busje en deze brengt ons naar een lekker restaurantje waar we heerlijk eten. Het is er rustig maar dat schijnt te komen omdat het geen vakantie of weekend is en we zien inderdaad alleen heel veel jeugd op scooters scheuren. Thuis gaan we nog in de massagestoel als afsluiter voordat we  lekker ons bedje induiken.

1. Maria:
    6 mei 2015
    Ja rosé taxi super, leuk dat je lievelings mag zitten.
    Foto's ook super.
    Hier is prut weer.