13 juli Via de kust weg van SF naar LA

13 juli 2014 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Vandaag begint de tweede helft van onze vakantie. We slapen redelijk uit en verlaten rond half elf ons appartement. We hebben genoten van SF en maar een fractie gezien van alles wat er te doen is maar we moeten verder. We rijden nog even langs de molen in golden gate park die in de wilhelmina garden staat, leuk! We rijden via Santa cruz en het eerste deel van de kust is ruig, bewolkt en er staat een behoorlijke wind. Het is een mooie route alleen had ik me de weg anders voorgesteld. Ik dacht dat hij vlakker zou zijn en met meer banen, deze weg heeft 1heen en 1 terug en gaat op sommige stukken zigzaggend om de berg heen, over historische bruggen en ook nog tussen bossen door bij big sur.  Mitchell wordt halverwege wagenziek en we geven hem een pilletje en hij gaat voorin zitten, rustig sukkelt hij in slaap. Bij san simeon stoppen we om de kudde sea elefants te observeren,wat een geweldige beesten. Ze snurken, gooien zand over zich heen en maken af en toe een geluid naar elkaar toe. Mitchell telt ze en alleen hier al liggen er ruim 130 ! We rijden naar morro bay waar we na het eten inchecken bij het hotel. We lopen voor zonsondergang nog even naar het strand.Het is een bijzonder strand want in het voorjaar en zomer broeden hier de snowy plovers. Ze maken een nest op de vloedlijn van het water op het strand in het zand. We zien ook nog andere vogels en genieten van de ondergaande zon.

1. Maria:
    14 juli 2014
    Hallo luitjes, war een super vakantie, we wisten niet dat er ook zo veel natuur is.
    En olifanten echt ongelooflijk.
    Heel bijzonder allemaal wat jullie ons laten zien.
    Dikke knuffel van ons, Rob en Maria
  2. Dennis:
    14 juli 2014
    Dat hebben jullie vlot gedaan, wij waren pas om half 8 in San Simeon. Mooie foto's.
  3. Guus:
    14 juli 2014
    Dennis wij gingen pas bij santa cruz de highway 1 op jullie al eerder. Verder zijn wij niet heel veel gestopt. Het is absoluut een mooie kust maar eerlijk is eerlijk in Noorwegen is alles net even ruiger dus daarom denk ik dat het iets minder indrukheeft gemaakt maar ik heb genoten!
  4. Marina:
    14 juli 2014
    Ook weer een mooie omgeving zo te zien. Weer heel anders dan in het begin van jullie reis.