12 juli Alcatraz en pier 39

12 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We vertrekken rond half tien met de bus naar pier 33. Hier vandaan vertrekt de boot naar Alcatraz. Al maanden geleden heb ik kaartjes besteld omdat dit een zeer gewilde attractie is. Als we aankomen blijkt dat een verstandige beslissing te zijn geweest de eerst volgende beschikbare mogelijkheid is op 12 augustus!  Alles verloopt weer met Amerikaanse  orde en regelmaat. Binnen 20 minuten staan we op de "rock"zoals alcatraz ook wel genoemd wordt. We kijken buiten wat rond en doen dan de audiotour. Netjes in nederlands dus ook goed te begrijpen voor Mitchell.  We brengen een bezoek aan de cellenblokken, de dinerzaal, de buitenplaats, de ruimtes van de bewaarders en horen de bijbehorende verhalen van ontsnappingen, rellen en verhalen van de familie van bewaarders. Een verrassing ik wist niet dat die ook op het eiland verbleven. Er is zelfs een 80 jarige ex prisoner Bill Baker die op Alcatraz gevangen heeft gezeten en net 2 jaar vrij is en nu zijn boek over zijn tijd in de gevangenis promoot. Ik zeg toch wel een must om te bezoeken als je in SF bent. Na terug komst  wandelen we naar pier 39. Het is hier super druk of dat komt doordat het weekend is of omdat het vakantie is weten we niet. We kopen wat chocola en souvenirs en wandelen wat rond. Met de bus gaan we op tijd weer naar huis en genieten van een rustig avondje in ons mooie huisje. Morgen vervolgen we onze reis langs de kust.

1. Maria:
    13 juli 2014
    Wat een belevenis, en die arme Mitchel, draait die er ook nog voor op.
    Dat hij voor jullie de bak in moet, dat valt me een beetje tegen????
    Wat een verhaal, afschuwelijk als je daar terecht komt.
    Jullie beleven nog eens wat.
    Groetjes Rob en Maria
  2. Marina:
    14 juli 2014
    Dit bezoek zal wel veel indrukken achtergelaten hebben.