11 juli San Francisco, fietsen golden gate park and golden bridge and cable car ride

11 juli 2014 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Guus gaat vanochtend eerst naar firestone om de band te laten plakken. Er wordt een nieuwe band op geplaatst en na het ontbijt gaan we naar een bike rental place met de bus. De bussen rijden hier allemaal onder een draad dus electrisch dus milieubewust.We stappen uit bij de university of san francisco en  merken meteen dat San Francisco op heuvels is gebouwd want we moeten een heuvel af wandelen naar haight street. Het regelen van de fietsen is zo voor elkaar en met een route bij de hand gaan we op pad. Helmen zijn voor kids verplicht en gelukkig dragen ze deze zonder mopperen. Zelf heb ik ook een helm maar later vind ik die wind door mijn haar veel prettiger. Want het weer is prachtig zo'n 20 graden met een heerlijk windje. Kouder als dit zullen we het deze vakantie niet krijgen. We rijden door golden gate park langs conservatory of flowers waar prachtige bloemen voor staan. Dan een stuk op en down door arquello blvd, wat is het toch leuk om door een stad te fietsen. San Francisco is absoluut geschikt voor fietsers, overal waar wij fietsen is een bike lane. We fietsen door park presido en aan de rand spotten we voor het eerst de golden gate  bridge. Er verschijnt een lach op mijn gezicht, wat heb ik deze brug al graag eens in het echt willen zien, daar is hij dat. Als we dichterbij komen wordt hij groter en groter en er blijken zes rijbanen  overheen te gaan. Wij kunnen met de fiets over de oostkant en beschikken daar over een fiets/wandelpad die we delen met wandelaars. Ik ben onder de indruk en vind het een prachtige brug. Aan de overkant gaan we richting sausalito en racen die richting lekker hard naar beneden. We halen tokens voor de ferry van half 5 eerder is er geen plaats. We kijken wat rond en eten smoothies en ijs. De ferry brengt ons in een half uur langs alcatraz terug bij de ferry landing in SF. Alcatraz bezoeken we morgen. We fietsen langs alle pieren en brengen uiteindelijk onze fietsen in jefferson street terug. Vlak om de hoek nemen we de cable car naar powell street. Leuk om te zien hoe de mannen handmatig de cablecar omduwen. Natuurlijk willen de mannen op de rand staan en ze genieten van deze rit die behoorlijk up en down hill gaat. Vrij snel vinden we bij powell street onze bus en gaan weer naar huis. Heerlijk genieten we nogmaals van de hot tub.

1. Maria:
    12 juli 2014
    Wat zijn jullie ook nog sportief , Petra je heb mooie plaatsen uit gekozen. Super.
    Maar wel een groot verschil in temperatuur.
    Ook nog palmen, dat doet me aan iets anders denken.
    Leuk hoor en mooi doeiiii Rob en Maria
  2. Marina:
    14 juli 2014
    Daar ben ik weer. De laptop liet het even afweten maar hij doet het weer.
    Prachtige reis maken jullie toch. wij genieten gezellig met jullie mee.