Maandag 15 augustus 2016, Op zoek naar de Big 5 in het Krugerpark

15 augustus 2016 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Om vijf uur gaat het wekkertje . Wat is het weer vroeg maar niet voor niets. We worden opgehaald door Kerry zij zal ons door het Krugerpark rijden. Even moeten we nog bij de ingang wachten maar om 6 uur kan iedereen naar binnen. Al snel worden we verrast door een jakhal, die vervolgens probeert resten eten van een groepje hyena' s te bemachtigen. De hyena' s liggen te ver weg om goed te zien maar later komen we er toch 3 tegen. Een daarvan is heerlijk aan het kluiven van wat wij denken dat een zebra is want de huid ligt er nog bij. Verder spotten we heel veel van de met 90000 aanwezige impala' s, wildebeesten,  genoes , olifanten, een steenbok,  warthogs, mooie vogels en ook paar krokodillen. Wildebeesten zien we veel met zebra's die helpen elkaar want de een ziet goed en de ander hoort heel goed en zo helpen ze elkaar als er roofdieren in de buurt zijn.Het is bewolkt en er staat wind volgens Kerry is dit niet super gunstig om de dieren van de big V te spotten. We ontbijten op tijd in het lower sabie  camp in de hoop we later meer geluk zullen hebben. Als we vertrekken horen we dat er leeuwen zijn gesignaleerd dus wij er op af. Allereerst komen we een megagrote groep buffels tegen, uniek zoveel bij elkaar op dit moment. Dan jawel hoor de groep leeuwen hebben we gevonden. Helaas voor ons niet heel dicht bij de weg maar daar houden de leeuwen natuurlijk geen rekening mee. Het is een grote groep van zeker 13 leeuwen alleen het mannetje is er niet die is zijn territorium aan het uitzetten. Ook onze wens de neushoorn te zien wordt hierna beloond. Moeder en kind wandelen sjokkend onze kant op wat een mooie grote beesten zijn dan. Als we dan opeens ook de luipaard spotten is de Big 5 kompleet.  De neushoorns lopen zijn richting op en hoe groot ik de luipaard ook vind voor neushoorns is het echt een bange poepert . Hij gaat er snel vandoor. Als we verder gaan zien we ook nog een groep olifanten met een jong van ongeveer 1 maand, zo schattig.Op de weg terug horen we een groep impala's geluid maken maar we zien ze niet. Ook de apen roepen naar elkaar een teken dat er gevaar dreigt. Hier moet een roofdier in de buurt zijn maar wij zien hem niet. Het maken van een safari met een ranger is echt een aanrader. Zo veel informatie over de dieren en hun gedrag is echt super. Terug in ons huisje komen er wildebeesten eten er nog ook een groep apen komt op bezoek zin in wat lekkers. Wat een bijzondere dag weer, wederom enorm genoten!