8 juli 2015 haven la Spezia, bezoek aan Pisa

8 juli 2015 - La Spezia, Italië

Vandaag moeten we weer op tijd op. We eten in een gezellig restaurantje in central park, hier heb je niet het idee dat er ruim 3000 passagiers aan boord zijn, precies weet ik het niet. We spotten een hagedisje in het park zelf die is aan boord tussen de planten en bomen te vinden.Na het ontbijt verzamelen we in het theater. Heel georganiseerd worden alle mensen die een excursie geboekt hebben naar hun bussen begeleid en we vertrekken naar Pisa. In Italie zijn we al wel geweest maar niet in toscane. Na een uur rijden komen we in Pisa. Zoals veel dagen is het aardig druk maar het is toch iets dat als je in de buurt bent de moeite waard is om te bezoeken.  We maken foto's en kopen souvenirs en na ruim anderhalf uur gaan we weer terug naar de boot. Na een overheerlijke lunch is het tijd om te relaxen. Het is wat bewolkt dus het is heerlijk boven op dek, daar is anders namelijk geen schaduw. Ik heb een prachtig uitzicht over la Spezia, zie zelfs een brandje in de verte hopelijk niets ernstigs. De mannen vermaken zich elders, waar zou ik echt niet weten maar ach ik vermaak me wel! Ik vind ze later bij de flowrider en als ze daar klaar zijn duiken ze het zwembad in. Ik besluit nog een keer op de zipline te gaan, het is zo rustig ik ga drie keer. Ik blijf het super vinden. Rond acht uur in de avond vertrekken we uit de haven van la spezia. We worden uitgeleid door een helikopter van de italiaanse luchtmacht, deze vliegt vlak boven ons langs. Daarna eten we in het bedieningsrestaurant het eten is weer van prima kwaliteit, de hele cruise al is het eten zeer goed. De jongens gaan terug naar de stateroom en wij gaan naar de rock show. Ik hou niet van rock en als het begint weet ik meteen weer waarom, veel te hard voor mij. De week zit er voor de helft op maar we kunnen nog drie volle dagen genieten.