9 augustus 2012 Terug naar Bangkok

9 augustus 2012 - Bangkok, Thailand

Helaas is het vandaag onze laatste dag in Thailand. We moeten terug naar Bangkok voordat we morgen weer naar dusseldorf vliegen. We ontbijten nog een keer in het restaurant van het hotel. Het is mooi ingericht en je kan liggend ontbijten. Je krijgt een kaart en kan kiezen uit verschillende gerechten zoals, omelet, french toast, kellogs en nog wat dingen. Ook staat  er midden in het restaurant koffie, thee en fruit dat laatste is natuurlijk erg verleidelijk voor de apen die altijd op de loer liggen. Zo ook vanochtend. De serveerster heeft wel een zwabber waar ze de apen mee weg jaagt maar als zij ons ontbijt haalt ziet 1 brutale aap haar kans schoon. Ze was al met ons meegelopen maar ik sta net wat fruit op te scheppen zie ik haar vanuit mijn ooghoek naderen. Ik probeer nog de fruitschaal te verdedigen maar in een mun heeft ze vliegensvlug een banaantje te pakken. Vervolgens zitten we te eten komt ze weer en dit keer heeft ze een vriendinnetje mee. We waren weer te laat. Eerst pakt 1 van de twee snel een banaantje en de ander heeft helemaal de jackpot want zij gaat er vervolgens met de hele tros bananen vandoor! Twee heb ik er nog kunnen redden. Hilarsch helaas geen banaantje voor de andere gasten. Dan zien we ze de buit heerlijk op het dak van ons huis opeten. Het was een heerlijk hotel en heel bijzonder om even tussen de apen geleefd te hebben. We vertrekken rond 10 uur en de reis verloopt soepel ook de overtocht met de ferry. We komen rond half 5 bij Paragon inn ons hotel voor de laatste nacht. We eten wat en gaan nog even zwemmen. Dan komt onze reis nu dan echt tot een einde. Nog 2 vluchten en een paar uur rijden en we zijn weer thuis. We hebben een geweldige, bijzondere vakantie gehad en ik hoop dat jullie het leuk vonden het een beetje met ons te delen. Ik heb nu iniedergeval een verslag om zelf onze belevenissen later ook nog een na te lezen. liefs, Petra