8 augustus 2012 kayakken en strand

9 augustus 2012 - Ko Chang, Thailand

Vandaag ben ik met spierpijn opgestaan. Tsja dat krijg je als je spectaculaire dingen doet. Een laatste dagje relaxen staat in de planning. Eerst willen de mannen kayakken. We lenen de boten bij de receptie en ze varen de kust een stukje langs. Terug gaat moeizamer omdat de stroming sterk is. Een stukje verderop wordt strand ontdekt en de jongens planten een palmboom. Wie weet als we hier ooit nog terugkomen gaan we kijken of er een palm staat. 's Middags gaan we met de gratis songtaew naar het strand. Het is allemaal goed geregeld hier. Guus en Damian bouwen een kerk en villa van zand dat ziet er leuk uit. Ik kan alleen nog maar genieten van het mooie strand en omgeving met een lekkere temperatuur ,een zwoel windje en een waterig zonnetje. Een laatste plons in het zwembad bij terugkomst en  nog een laatste keer thais gegeten in ons restaurant en daarna is het toch tijd om de koffers te pakken. Regen was er in al die tijd dat wij er waren nog niet gevallen maar dat komt nu dan toch eindelijk letterlijk met bakken uit de hemel. Nu weten we wat het regenseizoen inhoudt. We hebben het echt getroffen. Het gaat de hele nacht door.