17 juli, route 66 en grand canyon

17 juli 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

We verlaten op tijd het hotel en gaan eerst naar het politiebureau op advies van mijn broer. Hier zijn we echter snel weer weg omdat de "vermissing" van mijn telefoon in een andere staat heeft plaatsgevonden. We laten het erbij zitten en rijden vanuit Kingman een stuk over de route 66. Route 66 is een weg die van santa monicabij LA in het oosten naar chicago in het westen. Halverwege ons stukje route 66 stoppen we bij Hackberry. Een old time rest stop waar je teruggaat in de tijd. Leuk om zo even route 66 mee te pakken. We rijden door naar grand canyon en gaan daar met de bus naar yaki point ons eerste uitzichtpunt. Dit punt geeft meteen al een goede indruk van hoe immens groot de canyon is. Voor geinterresseerde de grand canyon is 1 mile diep, 10 miles breed en 277 rivermiles lang en een mile is 1.6 km dus reken maar uit. We slapen in de village dichtbij de south rim in yavapai lodge. We checken in en gaan gelijk naar de rode bus die ons langs 8 uitzichtpunten zal brengen. We lopen van het eerste punt naar het tweede punt langs de afgronden van de rim. Guus toch wel weer met geknepen billetjes. Alle uitzichtpunten zijn uniek, onbeschrijfelijk hoe groots en indrukwekkend, dit wereldwonder is. We aanschouwen de zonsondergang een must als je in de village overnacht. Wat een mooie ervaring om mee te maken. We nemen een van de laatste overvolle bussen terug en genieten nog even na onder een prachtige sterrenhemel.