10 juli 2015, laatste bestemming naar Pompei, Napels

10 juli 2015 - Napels, Italië

kijkRond kwart over acht worden we alweer door onze jolige kapitein gewekt met de mededeling dat we in Napels zijn aangekomen. Hij meldt je gelijk wanneer je weer aan boord terug moet zijn en geeft het weerbericht voor die dag, hot, hot, hot! We eten wat in park cafe mijn favoriete plek om te ontbijten. Dan gaan we met de bus naar Pompei. Het is maar een half uurtje rijden maar als we aankomen moeten we een uur wachten voor we binnen kunnen. Tot overmaat van ramp wil de stomme cassiere ook niet geloven dat damian 16 is en moeten we voor hem ook betalen, it pissed me off real bad. Maar goed als we binnen zijn hebben we anderhalf uur en kunnen we een goede indruk krijgen. Prachtig hoe ze dat na die vulkaanuitbarsing zoveel jaren later weer hebben kunnen blootleggen.Terug bij de boot relaxen we even en als de jongens de 3D film home kijken in het amber theater gaan Guus en ik nog even Napels in. We vinden eindelijk een plekje on het hele schip op de foto kunnen kunnen zetten alleen een koperen stang zorgt  bij guus voor een bloedende teen. We lopen een rondje en pakken een terasje, zo leuk dat is allemaal mogelijk. Terug op de boot genieten we van ons vertrek uit Napels en een prachtige zonsondergang. s Avonds kijken we  naar de blue planet show, een show vol met aardse elementen.Een prima afsluiting van de zesde cruise dag.