Stadsbezoek Udaipur, 20 feb. 2017

20 februari 2017 - Udaipur, India

Vandaag naar een paar mooie bezienswaardigheden in Udaipur. We beginnen bij de grootste hindoe tempel van Udaipur. Deze is gebouwd in 1651 voor de god Vishnu en de bouw duurde 24 jaar. Mooie details met onderaan de afbeelding van de duivel die staat voor de hel en verder hoe hoger hoe dichter bij de hemel. Dieren hebben hier vaak een betekenis. Zo staat het paard voor kracht, de olifant voor geluk en de kameel voor de liefde. De koe is heilig omdat Indiers geloven dat in iedere koe een god gereincarneerd is. We wandelen door de stad en komen bij het stadspaleis die nog tot 1973 volledig bewoond was door de maharaj singh. Vanaf begin 1500 was dit paleis van een grootkoning tot de onafhankelijkheid van India. Deze singh familie behoorde bij de kaste van de strijders. Er is een apart gedeelte voor de koning en een apart gedeelte voor de koningin. We krijgen een goede indruk en prachtig uitzicht over het meer. Tegenwoordig bestaat het paleis uit een museum, 2 hotels en in eenderde deel woont de koninklijke familie nog die tegenwoordig een hotelketen beheert. Het hotel op het eiland in het meer daar is een stuk van de james bond film octopussy opgenomen. Ook bezoeken we een kunst school waar kleine miniatuurschilderijen gemaakt worden. Ze gebruiken oa een penseel met 1 klein stukje eekhoorn haar, heel knap. We lunchen met de groep in een prachtige tuin, het is nu ruim 30 graden dus heerlijk onder de tent. Aan het eind van de middag maken we een boottocht op het pichola meer en zien later de zon weer prachtig ondergaan.

1. Ina:
    20 februari 2017
    Wat een prachtige vakantie hebben jullie. Als jullie thuis zijn, kunnen jullie lekker uitrusten