Vrijdag 26 augustus 2016, lion park en naar huis

26 augustus 2016 - Sandton, Zuid-Afrika

De allerlaatste dag is aangebroken. Vanavond vliegen we weer naar huis. Hopelijk wordt het net zo' n goede vlucht als de heenreis dan hoor je mij niet klagen. We kunnen tot 12 uur in de kamer blijven maar om om 13 uur al op de luchthaven rond te hangen lijkt ons niet zo' n goed idee. We besluiten naar Lion park te gaan. Hier lopen vooral leeuwen maar ook andere dieren die we hadden willen zien alsnog heel dichtbij, dus dat lijkt ons een mooie afsluiting.  Het park is pas vernieuwd en in juli heropend en is nu 800 hectare dit was 60 hectare, een hele verbetering dus. We gaan meteen op de safari tour en zien al gauw een wegbegeerde groep leeuwen. Later nog 2 groepen leeuwen en ook hyena' s en wilde honden. Ook al worden ze hier gevoerd we hebben toch het idee dat ze hun normale gedrag vertonen.  Hierna mogen we met jonge leeuwen op de foto. Je mag ze voorzichtig aaien echt heel leuk. Ze zijn maar 6 weken oud en je wilt ze gewoon knuffelen.  We zijn blij dat we deze ervaring vandaag nog even hebben kunnen meepikken. We voeren nog een giraf en een struisvogel en na een korte wandeling langs de meerkatten is het echt tijd om naar het vliegveld te gaan. We moeten de auto nog inleveren en willen niets overhaast doen. Ondanks files, ja die hebben ze hier ook, zijn de in ruim een uur op de luchthaven. We eten wat , shoppen wat en ik schrijf wat. Dan komt nu gelijk het moment om hier afscheid te nemen. Lieve allemaal ik hoop dat jullie het weer leuk gevonden hebben om met ons te zijn meegereisd. Wat een relaxed, rustgevend land, wat een lieve vriendelijke mensen, wat een fantastische prachtige dieren, wat een adembenemende indrukwekkende natuur en wat een heerlijke mooie accomodaties, (zelfs de matrassen waren perfect), we hebben tot het laatste moment genoten en zeker ik heb mijn hart aan Zuid Afrika verloren.

1. Anita:
    28 augustus 2016
    Jammer dat jullie reis er opzit. Maar ik geloof dat jullie ontzettend genoten hebben!! Bedankt voor de reisverhalen en leuke foto's. Ik geloof graag dat je je hart verloren hebt aan dit land. Jullie nemen een schat aan herinneringen en ervaringen mee naar huis. Iets waar jullie nog lang van zullen genieten. Tot gauw. Liefs Anita