27-4-2015 Shopping mall KLCC

27 april 2015 - Kuala Selangor, Maleisië

Vandaag heerlijk rustig opgestart na de drukke dag van gisteren. Ik had Guus beloofd dat het niet zo'n heel drukke vakantie met veel vroeg op zou worden als in Amerika dus die wens gelijk maar ingewilligd. Zelf ben ik rond half 10 wakker en rommel wat in het appartement. Als Mitchell rond half 11 wakker wordt besluit ik alleen maar even ontbijt te gaan halen, beneden eten is weer geen optie. Rond half 12 maak ik Guus en Damian nu toch maar wakker als we nog iets willen doen wordt het wel eens tijd.Mitchell wil graag zwemmen in het zwembad dus na het ontbijt gaan we lekker even zwemmen en relaxen bij de pool. Met het warme windje en het zonnetje is het lekker vertoeven daar. Een must have done in Kuala Lumpur is natuurlijk naar een van de vele enorme winkelcentra te gaan. Wij kiezen voor het KLCC shoppingcentre en worden er gratis met de shuttlebus van het hotel heen gebracht. In Bangkok waren we ook al eens in zo een shoppingmall geweest en deze lijkt er ook wel een beetje op. Wel vijf verdiepingen met winkels, foodcourts, een evenementencentre en bioscopen alles onder een dak. Omdat de camera van Guushet gisteren opeens niet meer deed kunnen we hier mooi naar de canon winkel. Volgens de mevrouw niet meer te maken repareren erg duur, gewoon een nieuwe kopen, ach maar 450 euro koopje toch? Pff we denken er toch maar even goed over na en als Guus besluit de kontakjes wat schoon te maken doet hij het toch weer! Dat scheelt behoorlijk wat geld. Als we uitgeshopt zijn wandelen we even door het park achter het KLCC. Een waterfontein laat hier elk kwartier een showtje zien. Helaas miezert het wat het het lijkt maar niet te stoppen. Ik wil ook graag nog een keer met de metro in KL dus besluiten we nog even richting cental station te gaan waar we het grote park nog even in willen. Op het station koop je gemakkelijk een one way ticket en je krijgt een token waar je mee door de poortjes gaat. Op het station waar je er weer uitgaat gooi je de token weer in het poortje en je kunt eruit.  Het park waar we heen willen is lastig  lopend te bereiken  dus besluiten we terug te gaan en te gaan eten bij johnny rockets, een favoriet van de jongens die we bij toeval vanmiddag tegenkwamen. We worden geamuseerd ,met een dansje door de obers, was best leuk om te zien. Na 1 halte met de metro willen we lopend terug naar het hotel maar het regent nog steeds. Ook als het warm is wordt je van regen nat dus we nemen een taxi terug. In het hotel pak ik onze spullen weer bij elkaar want morgen trekken we verder. Dan genieten we nog eventjes van het prachtige uitzicht over kuala lumpur, het blijft mooi al die lichtjes over de stad.

?