23 oktober 2017, central park, time square en empire state building

24 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag pakken we de uber naar de path trein. Ik hoor veel van jullie denken wat is uber? Uber is een soort taxi , mensen gebruiken hun eigen auto. Je meldt je aan waarvandaan je vertrekt en waar je heen wilt. Uber stuurt de dichtbijzijnde beschikbare auto en je betaald automatisch met creditcard. Super handig en betaalbaar. We gaan fietsen in central park. We hebben al zoveel gelopen en met de fiets kunnen we het hele park makkelijk doorkruizen. Fietsen huren we op 58th street vlakbij de ingang. We fietsen eerst door 58 en 59 avenue dat is met de drukte van al het verkeer al een hele happening. In het park gaat dit een stuk beter. Alles is ingesteld op recreanten, zo ook de weg. De weg is verdeeld in een gedeelte voor wandelaars, een gedeelte voor snelle en langzame fietsers en een gedeelte voor overige mobiele voertuigen. Het is een genot om door het park te fietsen, de bomen met al hun kleuren zijn prachtig. Dit was 1 van de redenen waarom ik voor de herfstvakantie heb gekozen. We stoppen even bij het beverdere castle, gelegen aan de turtle pond en fietsen langs het jacgueline kennedy reservoir, wandelen een klein stukje door het north wood, zien de roeiboten in de vijver en de prachtige bow bridge. Natuurlijk ook even langs het strawberry fields in nagedachtenis aan john lennon en we zien de mooie bethesa fontain. Het was gelukkig niet overvol in het park en na nog even gechilled te hebben op een van de vele grasvelden brengen we onze fietsen terug. We gaan via Broadway naar time square, precies het tegenovergestelde van central park, veel enorme billborden, veel mensen en veel theaters. Mitchell wil graag de 3 verdieping hoge m@m winkel in en komt met een zak met verschillende smaken weer naar buiten. We eten wat bij johnny rocket. Als kers op de taart van deze al heerlijke dag gaan we aan het eind van de middag op de empire state building. Deze tijd blijkt een top keuze te zijn want we zien new york nu bij dag en in het donker, echt gaaf zo hoog. Dag 3 hier is bij deze dan ook zeer geslaagd.