22 oktober 2017, 9/11 memorial, statue of libery en brooklyn bridge

22 oktober 2017 - New York City, Verenigde Staten

Er is veel te zien in een stad als New York dus echt uitslapen is er niet bij.Na wederom een dunkin dounut bezoekje zitten we weer op tijd in de trein.Later dan gisteren en omdat het zondag is en prachtig weer merken we dat ook in de trein, het is lekker druk. We beginnen onze tour bij het 9/11 monument. Zelf heb ik de twin towers nooit gezien maar als je het memorial dan ziet waar ze hebben gestaan met daarachter een gebouw bijna zo hoog, kun je je wel een voorstelling maken van  het drama wat er zich toen heeft afgespeeld, indrukwekkend dus.  We zouden geen nederlanders zijn als we geen gebruik maken van iets wat gratis is dus gaan we daarna met de staten island ferry. Op weg erheen nog even op de foto met charging Bull, hopelijk brengt hij geluk. Ondanks dat de ststen island ferry niet heel dicht langs statue of liberty vaart, zien we haar toch mooi op haar voetstuk staan. Als cadeautje een prachtig in de zon liggende skyline, dus dit vaartochtje was zeker de moeite waard. New york is meer dat manhattan alleen dus we nemen de brooklyn ferry naar brooklyn heights. De zon straalt uitbundig en we genieten van een wandeling langs de waterkant met uitzicht op de brooklyn bridge en  de hoge gebouwen van new york city. Er staan rijen mensen buiten te wachten voor een tafeltje in de reststaurant dus wij doen het maar met hotdogs van een stalletje. Met heel veel wandelaars lopen we terug over de brooklyn bridge. Je merkt dat het mooi weer is en zondag, veel optredens, skateboarders, new yorkers en toeristen genieten van de stad. Nog even door Chinatown en dan zijn we echt gesloopt van de tour door dit deel van NY. We keren voldaan huiswaards en laden ons op voor de 3e dag in NY.